Přeskočit na obsah
ÚVOD
BLOG
FOTOGALERIE
VIDEO
MAPY
AKTUÁLNÍ POLOHA
NAŠE LOĎ
O NÁS
Přepínání nabídky
23-06 Grenada
2023-07-15
2023-07-15
Loading Images
Plujeme kolem hlavního ostrova Grenada a obdivujeme jeho zeleň. Nevidíme žádná suchá místa.
Underwater Sculpture Park (cca 80 podvodních soch), bohužel jsou zrušeny všechny bójky a kotvit je zde zakázáno. Pro jistotu zakázali i kotvení v okolních zátokách.
Kotvíme v Grand Mil bay a na sochy je to na Kiwi (gumák) dost daleko.
Večer na kotvě je klidný bez swellů.
Náš gekon s námi pluje již z Guadeloupe a teprve na Grenadě bude mít příležitost vystoupit na pevninu.
Zdá se nám, že gekon vyrostl a vybarvil se.
Za pluvby k nám zavítá noční motýl.
Poté, co jsem ho vykázal ze salonu, uvelebil se na ráhně pod hlavní plachtou.
Plujeme do jižní zátoky Prickly bay a protože nevíme, zda budeme kotvit, nebo chytat bójku, máme připraveny lana i hák na obě varianty.
Za zádí jihozápadní cíp Grenady, na kterém je přistávací dráha letiště.
True Blue s St. George's University.
Sídla u moře jsou vpravdě honosná.
Zakotvili jsme v přeplněné zátoce Prickly bay a po chvíli nás vykázala vodní policie. Prý jsme v koridoru přístavu a tak jsme se za deště a ve větru vyvázali k bójce.
Večer se konal ohňostroj na oslavu nějakého místního svátku.
Ohňostroje opravdu umí.
Druhý den ráno se plujeme podívat do mariny a cestou vidíme stopy hurikánu, i když v této oblasti by měl být vzácností.
Jih ostrova se zdá být bohatší než sever a bude to i blízkostí letiště a hlavního města.
K marině vede koridor mezi mělčinami a v Americe platí IALA B, tj. poučka o bójce barvy krve na straně srdce neplatí!
Marinu jsme si prohlédli a dohodli připlutí.
Cestou zpět na bójku jsme si pochvalovali dobrý výběr mariny.
Poslední večer na vodě. Zítra jde JAFIPAPA na souš.
Večerní rozloučení bylo více než důstojné.
Ráno, jako první loď, vplouváme do bazénu mariny.
Operace vytažení z vody je rychlá a profesionální.
Na laterálu je vidět, kam jsme se při čištění na kotvě nedostali.
Pro nás nový prvek je přemístění na pojízdný valník a přesun těsně mezi lodě.
Tak těsně vedle jiné lodi jsme zatím nikdy nestáli, ale protože na okolních lodích nikdo není, tak to nevadilo.
A máme to za sebou, první etapa cesty kolem světa je za námi.
Kotvu ROCNA 25 si nemůžeme dostatečně vynachválit. Udržela nás i při TS Bret a nezklamala.
Z elektriky jsme byli trochu rozpačití, z jedné strany je 110V a z druhé naštěstí i 230V.
Večer v Spice Island Marine.
Lodě jsou zde opravdu na těsno.
Obětní anoda.
Všech devět anod je nutno odmontovat a očistit. Vydrží nám ještě tak půl roku.
Velké prádlo. Zdejší pračka je stále obsazená, ale k večeru se nám ji podařilo vyprat a druhý den již sušíme.
Následující dny čištění a šťourání a ...
Jdeme polní cestou kolem rybníku na letiště půjčit si auto.
Naštěstí v roce 1983 zde Američani zatrhli komunistům puč a tak zde nežijí jako na Kubě. Vypadá to, že jsou jim dodnes vděční.
Místo malého auta na nás čekala velká KIA za velké peníze.
Sendall tunel přivádí auta i chodce do centra hlavního města.
Doprava v St. George je z kategorie nočních můr.
Dostat se ke katedrále spletí uliček není vůbec jednoduché.
Jízda autem v ulicích vyžaduje cit pro hranu vozovky. Po straně číhají propasti nebo zídky
Když je cesta přímá, pak se jedná o prudké stoupání při teplotách vzduchu 35 C ve stínu.
Jedním z turistických lákadel je i Rainbow Tree.
Jedná se o druh eukalyptu a v dešti byl krásně omytý.
Grand Etang National Park/Lake, bohužel opice byly chytřejší než my a schovaly se před deštěm.
Bylo zajímavé sledovat jak prudký déšť rychle zaplnil koryta řek.
Mosty jsou zde bez zábradlí a tak bambusy a ostatní povodňový binec se jednoduše převalí přes most a nic se neděje.
Grenville je největší město na východě ostrova, ale nalezli jsme ho téměř opuštěné.
Marně jsme pátrali po nějaké otevřené restauraci, patrně vliv deště a státního svátku.
Jediné místo, kde bylo živo kolem hasičárny.
Sauteurs je město na severu, vše bylo zavřené, včetně kostela.
Pohled od kostela na Sauteurs bay.
Druhý kostel byl na protějším svahu a městečko se rozkládá mezi kostely.
Přístav a zátoka St. Georges.
St. Georges, Cathedral of the Immaculate Conception.
Pevnost George se tyčí nad Sapany nádhernými.
Zde se budeme odhlašovat při odplutí z Grenady.
Camper & Nicholsons Port Louis Marina.
Poslední pohled na JAFIPAPU a doufáme, že se nepřižene žádný hurikán.
Na letišti Maurice Bishopa pár hodin před odletem.
Přiletělo nám letadlo, ve kterém strávíme 11 hodin, neboť máme technickou zastávku na Saint Lucia.
12,5 km nad zemí.
Už jen něco přes 900 km a přistaneme v Londýně.
Prolétáme nad bydlištěm Jenny a Colina.
Londýn Gatwick je naše první 7 hodinová zastávka.
Kavárna Pure byla skvělá, relativně málo lidí a výborný čokoládový zákusek.
Anglická krajina je pestrá.
Přelétáme kanál Dover-Calais a vracíme se do EU.
Německo.
Franfurkt, kde čekáme jen 1,5 hodiny.
Po 33 hodinách cestování jsme v Praze.
Pája neskrývá radost z našeho příletu.
Setkání po půl roce.
ÚVOD
BLOG
FOTOGALERIE
VIDEO
MAPY
AKTUÁLNÍ POLOHA
NAŠE LOĎ
O NÁS